1. Allmän information
2. Tillgänglighet av information
De allmänna villkoren är upprättade i enlighet med reglerna inom konsumentskyddsområdet, baserade på rekommendationer från Sloveniens handelskammare och internationella koder för online- och elektronisk affärsverksamhet.
Webbplatsen är en webbutik där säljaren Nutrisslim d.o.o., Obrtniška ulica 4, 1292 Ig, Slovenien, momsnummer: GB361629785 (hädanefter kallad ”Säljaren”) erbjuder sina produkter och köpare köper dem.
Genom att beställa en enskild produkt eller vara från Säljaren upprättas en avtalsrelation mellan dem. Alla tvister som uppstår från denna juridiska relation (t.ex. angående riktigheten i användarens uppgifter, innehållet i erbjudandet, föremålet och priset för erbjudandet etc.) löses exklusivt mellan Säljaren och köparen. Säljaren och köparna av webbplatsen accepterar den affärsmetod som är specifik för internet och till viss del anonym.
Vid registrering i webbutiken får besökaren ett användarnamn, som är detsamma som hans/hennes e-postadress, och ett användarlösenord, som användaren själv ställer in. Användarnamnet och lösenordet är entydigt bestämda och kopplade till de inmatade uppgifterna. Genom att registrera sig bekräftar och garanterar besökaren att han/hon är myndig med full rättskapacitet. Genom registrering blir besökaren användare och får rätt att handla. Genom att köpa en produkt blir användaren kund.
Dessa allmänna villkor definierar webbutikens drift, rättigheter och skyldigheter för besökaren, användaren och köparen samt affärsrelationen mellan operatören, Säljaren och användaren som köpare av produkter från webbutikens erbjudande.
Leverantör och adress till leverantören: Nutrisslim, proizvodnja in distribucija živil, d.o.o, Obrtniška ulica 4, 1292 Ig, Slovenien; Registrerad vid distriktsdomstolen i Ljubljana, reg. nr. 2010/9888.
Företaget är skyldig att betala mervärdesskatt (moms).
Moms-ID: GB361629785
Registreringsnummer: 3711676000
Kontaktuppgifter till Säljaren:
E-post: [email protected]
- avgiftsfritt telefonnummer 072 400 2601
Säljaren åtar sig att alltid ha tillgängligt för användaren:
- Information om företagets identitet (särskilt företagsnamn, säte och registreringsnummer under vilket företaget är registrerat)
- Kontaktuppgifter som gör det möjligt för användaren att snabbt och effektivt kommunicera med Säljaren (e-post, telefon, etc.)
- Information om de väsentliga egenskaperna hos produkterna eller webbutikens tjänster, inklusive efterförsäljningstjänster och garantier
- Information om produktens eller webbutikstjänstens tillgänglighet
- Metod och villkor, i synnerhet plats och tid för leverans
- Information om betalningsmetoder
- Information om giltighetstiden för erbjudandet från webbutiken
- Information om perioden då det fortfarande är möjligt att dra sig ur avtalet och villkoren för återkallelse
- Information om klagomålsförfarandet och information om Säljarens kontaktperson för kontakter med användare.
3. Produktutbud, leveranstid och mottagande av paket
På grund av onlineverksamhetens natur förändras och uppdateras erbjudandet i webbutiken ofta och snabbt.
Leveranstiden för produkter i lager är 2 arbetsdagar inom Sverige, om inte DHL levererar senare till en specifik leveransadress (se punkt 11). För övriga produkter gäller leveranstiden som anges vid produkten i webbutiken. Varje produkt är tillgänglig inom en rimlig tid.
Vid beställning kan användaren ange en av följande metoder för mottagande av produkter:
- Betalning vid leverans, varvid leveranstjänsten debiterar användaren en avgift.
4. Betalningsmetoder
Säljaren låter användaren välja en av följande betalningsmetoder för köp av produkter från webbutiken:
- PayPal-betalning eller kort
- Kreditkortsbetalning
Betalning med debet- eller kreditkort och delbetalning är endast möjlig om uppgifterna i användarprofilen för betalaren är desamma som uppgifterna i användarprofilen för kortinnehavaren.
Betalningstransaktionen slutförs inte förrän din beställning har skickats.
5. Priser
Onlinepriset gäller för alla registrerade användare av webbutiken. Eventuella extra avgifter kan tillkomma beroende på vald betalningsmetod (se punkt 4).
Alla priser i webbutiken www.natures-finest.se anges i SEK och inkluderar moms (mervärdesskatt). De angivna priserna avser enbart produktkostnader och inkluderar inte leveranskostnader (se punkterna 3 och 10). Priserna gäller endast för köp av produkter via webbutiken.
Priserna gäller vid tidpunkten för beställningen och har ingen förutbestämd giltighetstid, vilket innebär att de kan ändras när som helst. Trots säljarens ansträngningar att ge korrekta och uppdaterade prisuppgifter kan det förekomma fel. Om en prisavvikelse upptäcks eller om priset på en produkt ändras under orderbehandlingen, kommer säljaren att:
- Informera användaren (köparen) om det nya priset. Köparen har då möjlighet att ändra beställningen delvis, avbryta den helt eller bekräfta beställningen till det nya priset utan extra kostnad.
- Erbjuda köparen möjligheten att dra sig ur köpet och samtidigt föreslå en lösning som är till ömsesidig fördel och tillfredsställelse.
Webbutikens sortiment och priser uppdateras och ändras löpande. Priserna visas både som ordinarie priser och kampanjpriser. För kampanjprodukter anges det tydligt vad det ordinarie priset är (det visas överstruket) och vad kampanjpriset är.
Priset i Nutrisslims webbutik är detsamma för både registrerade medlemmar och gäster. Alla priser inkluderar moms. Priserna gäller vid beställningstillfället och har ingen förutbestämd giltighetstid.
6. Köpprocess
6.1. Tekniska steg som leder till ingåendet av ett försäljningsavtal
Följande tekniska steg är tillgängliga för användaren (köparen) under köpprocessen:
- Inloggning i webbutiken med en e-postadress eller lösenord om användaren (kunden) tidigare har skapat ett konto (se punkt 1).
- Söka efter en specifik produkt i webbutikens sortiment.
- Välja en produkt för köp.
- Lägga till den valda produkten i varukorgen.
- Bestämma önskad kvantitet av produkten som ska köpas.
- Granska priset på den valda produkten i den angivna mängden, inklusive eventuell skatt.
- Välja leveransmetod (se punkterna 3 och 10).
- Välja betalningsmetod (se punkt 4).
- Granska beställningen med vald leveransmetod och eventuella leveranskostnader.
- Bekräfta och skicka beställningen, vilket fullbordar köpet (se punkterna 6.3 och 6.4).
6.2. Identifiering och korrigering av fel innan beställning
Innan beställningen genomförs har användaren (köparen) möjlighet att, via det grafiska användargränssnittet, snabbt och enkelt:
- Se och granska vilka produkter som har valts och lagts till i varukorgen.
- Se och granska priset för enskilda produkter samt totalpriset för den valda mängden av varje produkt.
- Ändra den valda kvantiteten av en produkt och automatiskt beräkna det nya priset.
- Ta bort produkter från varukorgen om de inte längre önskas.
- Beräkna den tillämpliga skatten enligt skattesatsen för den valda produkten.
Innan beställningen bekräftas kan användaren (köparen) även:
- Ändra den valda leveransmetoden.
- Ändra den valda betalningsmetoden.
- Granska och godkänna de individuella ändringarna.
6.3. Mottagande av beställning
Efter att beställningen har skickats får användaren (köparen) en bekräftelse via e-post från säljaren om att beställningen har mottagits. Inom 1 timme efter mottagandet av denna bekräftelse har användaren (köparen) möjlighet att avbryta beställningen utan konsekvenser. Förutom möjligheten att avbryta beställningen kan köparen dock inte ändra innehållet i beställningen efter att den har skickats. Köparen har alltid tillgång till information om status och innehåll i varje beställning via sin profil på webbplatsen.
6.4. Orderbekräftelse
Om användaren (köparen) inte avbryter beställningen går den vidare för behandling. När beställningen har mottagits granskar säljaren den, kontrollerar tillgängligheten av de beställda produkterna och bekräftar eller avvisar beställningen med en motivering. Säljaren kan även kontakta användaren (köparen) via telefon för att verifiera uppgifter eller säkerställa leveransens noggrannhet. Vid bekräftelse av beställningen meddelar säljaren användaren (köparen) via e-post om den beräknade leveranstiden. I detta steg är försäljningsavtalet för de beställda produkterna mellan användaren (köparen) och säljaren oåterkalleligt ingånget (se punkt 7).
6.5. Levererad beställning
Säljaren förbereder och skickar de beställda produkterna inom den överenskomna tidsramen och meddelar användaren (köparen) via e-post. I detta e-postmeddelande informerar säljaren även köparen om returpolicy och tillhandahåller kontaktuppgifter vid eventuella klagomål eller leveransförseningar.
7. Försäljnings-/köpeavtal
Säljaren utfärdar en skriftlig faktura till användaren som köper en produkt i webbutiken. Fakturan innehåller en kostnadssammanställning och en förklaring av rätten att ångra köpet genom att returnera de beställda produkterna, om det är nödvändigt och möjligt. Försäljnings-/köpeavtalet, i form av en beställning, lagras elektroniskt på säljarens server och är när som helst tillgängligt för användaren (köparen) via hans/hennes användarprofil. Försäljnings-/köpeavtalet ingås på slovenska.
Försäljnings-/köpeavtalet träder i kraft i samma ögonblick som säljaren bekräftar beställningen (se punkt 6.2). Från och med denna tidpunkt är alla priser och andra köpvillkor fasta och gäller både säljaren och användaren (köparen).
7.1 Rabatter, kampanjkoder och lyckohjul
Rabatter kan inte kombineras! Om en produkt redan är rabatterad på webbplatsen eller har en befintlig rabatt, gäller inga ytterligare rabatter.
8. Ångerrätt och retur av produkter
Vid distansavtal har köparen rätt att meddela företaget inom 60 dagar efter mottagandet av varorna att han/hon ångrar köpet, utan att behöva ange någon anledning. Köparen måste returnera varorna inom 14 dagar efter att ha meddelat sin avsikt att frånträda avtalet.
Den enda kostnad som köparen står för i samband med ångerrätten är leveranskostnaden för att returnera varorna till säljarens adress. Säljaren återbetalar köpesumman för produkterna men inte leveranskostnaderna.
Om en bonus (t.ex. fri frakt) har använts vid köpet, betraktas detta som en rabatt och återbetalas inte till användaren vid ångrat köp.
För att meddela oss om en avsedd retur, vänligen skicka en skriftlig anmälan via e-post till: [email protected]
Anmälan om ångerrätt kan göras genom returformuläret eller genom en entydig skriftlig förklaring där det tydligt anges att köparen ångrar köpet. Köparen anses ha lämnat in sin ångranmälan i rätt tid om den skickas inom den angivna tidsfristen. Köparen bär bevisbördan för att ångerrätten har utnyttjats.
Returformuläret finns HÄR (klicka).
Alla produkter som köps från www.natures-finest.se är av sådan natur att de kan returneras via posttjänster.
Återbetalning sker omedelbart eller senast 14 dagar efter att säljaren mottagit anmälan om ångrat köp. Återbetalning görs med samma betalningsmetod som användes vid köpet, såvida köparen inte uttryckligen har begärt en annan betalningsmetod och detta inte medför några extra kostnader för köparen.
De returnerade varorna måste vara oskadade och i oförändrad mängd, såvida inte varorna har förstörts, skadats, förlorats eller minskat i mängd utan att det är köparens fel.
Köparen får inte fritt använda varorna innan ångerrätten utövas, men har på grund av distansköpsavtal rätt att granska produkterna.
Undantag från ångerrätten
Om inget annat avtalats har konsumenten ingen rätt att ångra köpet vid:
- Leverans av förseglade varor som inte är lämpliga att returnera av hälsoskydds- eller hygieniska skäl, om förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor vars pris beror på marknadsfluktuationer som företaget inte har någon kontroll över och som kan inträffa under ångerrättsperioden.
Ej upphämtad beställning
Om köparen, trots upprepade meddelanden från säljaren eller leveransföretaget, inte hämtar ut sin beställning och paketet returneras till företagets lager, har köparen rätt att begära att paketet skickas om. I detta fall har säljaren rätt att ta ut en extra avgift för återsändning av paketet.
Om returnerade produkter är skadade, har säljaren rätt att förstöra de skadade produkterna. I sådana fall kan köparen inte kräva återbetalning av köpesumman.
9. Verkliga eller dolda fel
Säljaren är skyldig att leverera varorna till köparen i enlighet med avtalet och är ansvarig för eventuella verkliga defekter.
Köparen måste meddela säljaren och ge en detaljerad beskrivning av felet via e-post [email protected] or 072 400 2601.
Om en produkt har ett fel kan köparen reklamera felet hos säljaren inom 2 månader från att felet upptäcktes eller inom 2 år från att varorna mottogs.
Säljaren måste se till att produkter som omfattas av reklamationer antingen byts ut eller att köpesumman återbetalas till användarens bankkonto. Vid reklamation måste köparen beskriva felet i detalj och låta säljaren inspektera produkten. Om felet är berättigat, måste säljaren godkänna konsumentens krav så snart som möjligt, dock senast inom 8 dagar. Om det uppstår en tvist om felet, måste säljaren ge köparen ett skriftligt svar inom 8 dagar.
Säljaren förbehåller sig rätten att avvisa reklamationen om:
- Den returnerade varan har skadats av köparen.
- Den returnerade varan saknar säkerhetsförsegling eller är inte i originalförpackning.
- Säljaren fastställer att produkten har skadats eller blivit obrukbar på grund av köparens felaktiga hantering.
Konsumenten kan, efter eget val, kräva: avhjälpande av eventuella defekter i varan, återbetalning av det betalda priset med hänsyn till omfattningen av defekten, byta ut varor eller få full återbetalning.
Defekten är verklig om:
- om produkten inte har de egenskaper som krävs för dess normala användning
- om varan inte har de egenskaper som är nödvändiga för den särskilda användning för vilken köparen köper den och som var känd eller borde ha varit känd för säljaren
- om produkten inte har de egenskaper och egenskaper som uttryckligen eller tyst överenskommits eller föreskrivits
- om Säljaren har levererat en vara, som inte stämmer överens med mönstret eller modellen, såvida inte mönstret eller modellen visades endast i informationssyfte.
10. Garanti
Produkter har garanti endast om det anges på fakturan eller garantibeviset. Garantin gäller med de anvisningar och krav som anges i garantibeviset samt vid inlämnande av faktura.
Garantitiden framgår av garantibeviset eller på fakturan. Garantiinformation lämnas även vid presentation av produkten i webbutiken. Om det inte finns någon garantiinformation i webbutiken så har produkten ingen garanti.
Användaren (köparen) kan göra anspråk med en garanti hos säljaren eller direkt med tillverkaren av produkten eller dess auktoriserade tjänst. Garantin kan begäras av kunden med garantibevis och faktura.
Tillverkaren eller den auktoriserade servicen, är skyldig att utföra garantireparation inom 45 dagar från dagen för mottagandet av produkten för reparation, annars ersätter produkten med en annan, likvärdig produkt i perfekt skick.
11. Leverans
Säljaren kommer att leverera beställningsprodukterna till användaren (köparen) inom avtalad tid. Säljarens avtalspartner för leverans av försändelser är Royal Mail. Säljaren förbehåller sig rätten att välja en annan leveranstjänst, om beställningen kommer att genomföras mer effektivt.
Fri frakt
Om det totala värdet av produkterna som läggs i varukorgen överstiger den angivna tröskeln för fri frakt i webbutiken, kommer frakten inte att debiteras på din beställning. Det totala beloppet beräknas med hänsyn till alla använda rabattkuponger, vilket innebär att priset som krävs för att uppfylla villkoret för fri frakt består av det slutliga priset på produkterna, inklusive de rabatter som tillämpas.
Andra tilläggsavgifter, såsom avgifter för betalningsmetod, eller produkter som läggs till i beställningen efter att det första köpet har gjorts, ingår inte i det totala beställningsvärdet som krävs för att uppfylla villkoret för fri frakt.
12. Säkerhet
Säljaren och operatören använder lämpliga tekniska och organisatoriska medel för att skydda överföring och lagring av personuppgifter och betalningar. För detta ändamål används 128-bitars SSL-certifikat utfärdat av en auktoriserad organisation.
Säkra auktoriseringar och kreditkortstransaktioner hanteras av Cardinity. Kreditkortsauktoriseringar utförs i realtid med omedelbar verifiering av data hos banker. Kortinformation lagras inte på Säljarens server.
Användaren själv är också ansvarig för säkerheten, genom att säkerställa säkerheten för hans/hennes användarnamn och lösenord, samt lämplig programvara och antivirusskydd på hans/hennes dator.
13. Rätt till information
Du har rätt till icke debiterbar information om dina personuppgifter tillgänglig för oss, samt rätt att radera dessa uppgifter. Om du har några frågor angående radering, bearbetning eller användning av dina uppgifter, vänligen kontakta oss på: [email protected] eller skicka oss en förfrågan per post.
Meddelanden om orderstatus: Vi förbehåller oss rätten att meddela dig, på angett telefonnummer via SMS, när din beställning har levererats och varorna inte har hämtats ut på 3 till 5 dagar. Om varorna inte har hämtats ut på mer än 5 dagar.
Aviseringar: Efter att du har registrerat dig för aviseringar används ditt namn, telefonnummer och din e-postadress, med ditt tillstånd, i reklamsyfte tills du avregistrerar dig från meddelandena. Du kan registrera dig för att ta emot aviseringar, endast när det specifika fältet är valt, vilket gör att du kan prenumerera.
Vid användning av e-postadress på Facebook eller använd formuläret på första sidan av www.natures-finest.se, genom vilket du får rabattkuponger för din beställning, sparar vi din e-postadress i syfte att informera dig om de speciella förmånerna och kampanjerna för onlinebutiken www.natures-finest.se. Du kan när som helst avbryta prenumerationen från aviseringsdatabasen genom att skicka ett e-postmeddelande till: [email protected] eller genom att klicka på länken Avsluta prenumeration längst ned i reklammejlen.
För att avbryta prenumerationen på tillfälliga reklam-SMS, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] och inkludera ditt telefonnummer i meddelandet. Detta är det enda sättet vi kan ta bort dig från vår databas med SMS-mottagare.
Marknadsföringse-post och/eller SMS kommer att innehålla följande komponenter:
- kommer att markeras tydligt och entydigt som reklammeddelanden
- avsändaren kommer att vara tydligt
- alla kampanjer, kampanjer och andra marknadsföringstekniker kommer att vara tydligt definierade, såväl som villkoren för att delta i dem
- avregistreringsmetoden kommer att presenteras tydligt
- användarens önskan att inte ta emot reklammeddelanden kommer uttryckligen att respekteras av leverantören.
14. Barnskydd
Säljaren i nätbutiken accepterar inte beställningar från någon som misstänks eller är känd för att vara ett barn, utan uttryckligt tillstånd från föräldrar eller vårdnadshavare. Operatören eller Säljaren i webbutiken erbjuder inte fri tillgång till produkter eller tjänster som är skadliga för barn.
Utan ett uttryckligt tillstånd från föräldrarna eller vårdnadshavarna kommer operatören och Säljaren inte att acceptera några personuppgifter som rör barn, och kommer inte heller att avslöja personliga uppgifter från barn till tredje part, exklusive föräldrar eller vårdnadshavare.
All kommunikation riktad till barn kommer att vara lämplig för deras ålder och kommer inte att dra fördel av barns förtroende, bristande erfarenhet eller känsla av lojalitet.
15. Integritetspolicy
16. Användarnas åsikter och recensioner
Åsikter, kommentarer och produktbetyg från användare eller besökare är en del av funktionaliteten i webbutiken och är avsedda för alla användares community.
Säljaren och operatören ansvarar inte för innehållet i åsikter, kommentarer och produktbetyg som tillhandahålls av användare eller besökare. Operatören granskar åsikter, kommentarer och betyg innan slutlig publicering och publicerar inte sådana som innehåller uppenbara osanningar, är vilseledande, stötande, obscena eller, enligt operatörens åsikt, inte gynnar andra användare eller besökare av webbutiken. Säljaren och operatören är inte ansvariga för informationen i åsikterna, kommentarerna och betygen och frånsäger sig allt ansvar som härrör från denna information.
Genom att lämna en åsikt, kommentar eller betyg, samtycker användaren eller besökaren uttryckligen till användarvillkoren och tillåter operatören att publicera texten, helt eller delvis, i alla elektroniska och andra medier. Operatören har rätt att använda innehållet i yttrandet, kommentaren eller betyget, under obegränsad tid och för alla ändamål som ligger i operatörens affärsintresse, inklusive annonser och annan marknadsföringskommunikation. Upphovsmannen till åsikterna, kommentarerna eller betygen säkerställer och förklarar att han/hon är ägare till de moraliska rättigheterna och upphovsrätten för de skriftliga åsikterna, kommentarerna eller betygen, och att han/hon överför dessa rättigheter, för obegränsad period, icke-exklusivt och kostnadsfritt, till operatören.
17. Ansvar
Operatören gör allt för att informationen som publiceras i nätbutiken är aktuell och korrekt, dock kan produktegenskaper, leveranstid eller pris ändras så snabbt, att Säljaren ibland underlåter att rätta informationen, som publiceras i nätbutiken, i tid.
I så fall kommer operatören eller Säljaren att meddela användaren (köparen) om ändringarna, och låta användaren (köparen) avbryta beställningen eller ändra beställningen (se punkt 5).
Från det ögonblick då de beställda produkterna levereras till posten ansvarar Säljaren inte för någon fysisk skada, förstörelse eller förlust av försändelsen, inte heller för saknat innehåll i försändelsen eller om försändelsen har öppnats. I dessa fall måste användaren (köparen) inleda ett reklamationsförfarande med Royal Mails leveranstjänst. Vid skadad försändelse ska användaren (köparen) ta med försändelsen till närmaste Royal Mail-ställe, i samma skick som den togs emot, utan att lägga till eller ta bort något, och fylla i en reklamationsrapport. Säljaren kommer tillsammans med Royal Mails leveranstjänst att se till att reklamationen löses så snart som möjligt.
18. Klagomål, tvister och tillämplig lag
Säljaren följer gällande lag inom konsumentskyddsområdet. Säljaren har etablerat ett effektivt klagomålshanteringssystem och har en utsedd kontaktperson som användaren (köparen) kan kommunicera med via telefon eller e-post vid problem. I det här fallet kan användaren (köparen) kontakta oss på 072 400 2601 eller skicka in ett klagomål till: [email protected]. Förfarandet är konfidentiellt.
Säljaren kommer inom fem arbetsdagar att bekräfta att han har tagit emot reklamationen, informera användaren (köparen) hur länge Säljaren kommer att behandla reklamationen och hålla användaren (köparen) informerad om hur förfarandet fortskrider. Säljaren kommer att göra allt för att lösa eventuella tvister i godo. Om en uppgörelse i godo inte uppnås, ska alla tvister mellan säljaren och användaren (köparen) vara föremål för jurisdiktionen för District Court Ljubljana. Säljaren och användaren (köparen), som deltagare i elektronisk handel, erkänner ömsesidigt giltigheten av elektroniska meddelanden i domstol. Säljaren kommer att göra allt, efter Säljarens bästa förmåga, för att lösa eventuella tvister i godo.
Den 14 november 2015 trädde lagen om förlikning av konsumenttvister utanför domstol (Sloveniens officiella tidning [Uradni lista RS], nr 81/2015; nedan kallad ZIsRPS) i kraft. ZIsRPS reglerar utomrättslig lösning av inhemska och gränsöverskridande tvister mellan företag och konsumenter genom medling av leverantören från utomrättsliga förlikningar av konsumenttvister (nedan kallad OSCD-leverantör).
I enlighet med juridiska normer erkänner Säljaren inte någon leverantör av utomrättslig lösning av konsumenttvister som behörig för att lösa konsumenttvister som kan initieras av konsumenten i enlighet med lagen om utomrättslig lösning av konsumenttvister.
Nutrisslim d.o.o. erkänner inte någon leverantör av utomrättslig lösning av konsumenttvister som behörig för att lösa konsumenttvister som kan initieras av konsumenten i enlighet med lagen om utomrättslig lösning av konsumenttvister.
Säljaren, som som leverantör möjliggör onlinehandel inom Republiken Sloveniens territorium, publicerar på sin webbplats en elektronisk länk till plattformen för onlinelösning av konsumenttvister (SRPS).
Dessa allmänna villkor och alla tvister mellan säljaren och användaren är föremål för och tillämpar den slovenska materiella och processuella lagen, och tillämpar inte reglerna i internationell privaträtt, vilket skulle upphäva tillämpningen av någon annan lag.
För alla andra fall, samt rättigheter och skyldigheter som inte regleras av dessa Allmänna Villkor, gäller bestämmelserna i skyldighetslagen, lagen om elektronisk handel, lagen om skydd av personuppgifter och konsumentskyddslagen.
19. Ansvarsfriskrivning
Produktinformationen och andra råd på denna webbplats ersätter inte adekvat medicinsk vård i händelse av hälsoproblem och är inte medicinskt erkända för att förebygga sjukdomar. Produkterna och påståendena för enskilda produkter via webbplatsen har inte utvärderats av statliga institutioner och är inte avsedda att diagnostisera, behandla eller förebygga sjukdomar. Informationen på webbplatsen är endast i informationssyfte och är inte avsedd som ersättning för råd från din läkare eller annan vårdpersonal. Om du tar några mediciner eller kosttillskott, och du misstänker några hälsoproblem, rådfråga din läkare eller apotekspersonal innan du använder våra produkter. Tala med din läkare eller apotekspersonal om användning, risker och biverkningar. Gravida kvinnor och ammande mödrar rekommenderas inte att använda produkten, liksom barn och personer med några hälsoproblem. Tala med din läkare eller apotekspersonal före användning.
20. Begär din faktura
Säljaren ska utfärda en faktura för beställningen eller tjänsterna och överlämna den till köparen. Köparen måste ta över fakturan, även behålla den efter att ha lämnat affärslokalen.
21. Ändringar av de allmänna villkoren
I händelse av ändringar i reglerna för driften av nätbutiken, dataskydd och andra områden, relaterade till driften av Säljarens nätbutik, och i händelse av ändringar i sin egen affärspolicy, ändrar och/eller uppdaterar Säljaren dessa Allmänna Villkor, om vilka alltid kommer att informera användarna på lämpligt sätt, inklusive meddelande via webbplatsen www.nutrisslim.uk. Eventuella ändringar och/eller uppdateringar av de allmänna villkoren träder i kraft och gäller åtta dagar efter publiceringen. Om ändringar och/eller uppdateringar är nödvändiga för att följa regelverk kan dessa ändringar och/eller uppdateringar träda i kraft och gälla efter kortare tid.
Användaren som inte godkänner ändringarna och/eller uppdateringarna av de allmänna villkoren måste avbryta sin registrering inom åtta dagar från publiceringen av ändringarna och/eller uppdateringarna av de allmänna villkoren, annars anses det efter utgången av denna period att användaren accepterar ändringarna och/eller uppdateringarna av de allmänna villkoren och motstridiga bevis är inte tillåtna.
Avbokning av registrering görs av användaren med ett skriftligt uttalande till e-post: [email protected].
De allmänna villkoren godkändes av operatörens direktör och säljaren i Ljubljana den 27 augusti 2010.
Vi önskar dig massor av trevliga och prisvärda köp i vår webbutik!